/

Vanliga frågor

Service - Hur beställer och betalar jag för servicen?

För att beställa service för ditt armbandsur, vänligen följ instruktionerna nedan:
1. Fyll i beställningsformulär och betala in 100 kr för administration. Betalningen gör att din beställning aktiveras och kostnaden (100 kr) dras av från din faktura vid slutbetalningen av servicen. Invänta brev med fraktsedel från oss.
Swish nummer 123 166 11 15
 Ange ditt namn och efternamn vid betalning
2. När vi har mottagit din beställning skickar vi dig en kartong med fraktsedel. Vanligt brev lämnar du i närmsta brevlåda, rekommenderat brev lämnar du hos ditt postombud och får då ett kvitto på försändelsen.
3. När du väljer Service - Kostnadsförslag får du alltid en offert när kostnaden överstiger 500 kr. Därefter kan du välja att få din klocka lagad eller så skickar vi tillbaka den, till dig. Vi förbehåller oss rätten att behålla avgiften för administration (150kr). Om kostnaden för reparation understiger minimibeloppet åtgärds den utan kostnadsförslag. För annan service får du en faktura direkt efter att vår urmakare har undersökt din klocka.
4. Du bekräftar service via epost.
5. När ditt armbandsur är klart får du servicerapport och faktura via epost och vi skickar hem din klocka servad och klar, inom 2-3 arbetsdagar efter mottagen betalning.


Frakt - Vilket fraktalternativ ska jag välja?

Väljer du att skicka fraktfritt kommer din försändelse att levereras både till oss och hem till dig som ett Vanligt Brev, vilket varken är spårbart eller försäkrat. Beställer du däremot Rekommenderat Brev, så kommer din klocka att skickas med kvitto och är spårbart och försäkrat under både tur och retur försändelsen. Rek kostar 250 kr, tur och retur ingår i priset.


Flera klockor - Hur ska jag beställa service för flera armbandsur?

Du väljer det Servicealternativ som passar dig bäst. I beställningsformuläret fyller du i hur många klockor din beställning gäller, i meddelandefältet beskriver du vilken sorts reparation varje klocka behöver, t ex. Klocka 1/rött damarmbandsur, Märke: byte av batteri och glas, klocka 2/herrur guldklocka, Märke: byte av glas och stift...

Vill du få en offert på kostnaden före reparationen ska du beställa Service  Kostnadsförslag eller skriva detta i meddelandefältet.

Återsänding - När blir min klocka skickad tillbaka till mig?

För enklare reparationer eller batteribyten så blir jobbet klart på 1-2 arbetsdagar. Är det mer komplicerad service som beställningen omfattar, eller om specifika delar behövs, som vi behöver skicka efter, kan det ta längre tid.

Arbetstiden är naturligtvis beräknad från den dagen vi har mottagit ditt paket till vår verkstad och vi meddelar dig alltid om vi ser att specifika delar behöver specialbeställas och det därför tar längre tid eller blir en extra kostnad.

Typer av klockor - Vilka klockor kan jag skicka in?

Vi jobbar med alla typer av klockor men skicka kan du endast armbandsur eller fickur. Du kan beställa service på fler än en klocka per order. Skriv gärna hur många klockor vill du skicka och klockmärke. 
Lämna gärna stora ur hos oss på plats.

Priser

Batteribyte på vanliga klockor 200 kr

Batteribyte på guldklockor 250 kr
Stift 150 kr
Armband från 350 kr
Stållänk från 350 kr
Glasbyte från 380 kr
Små reparationer: Index, Siffror, Visarna, Länk, Lås m.m. från 200 kr

 Du kan alltid skicka din klocka till oss för undersökning för att få ett kostnadsförslag.

Om du väljer att inte laga din klocka skickar vi den tillbaka till dig och förbehåller oss rätten att behålla avgiften för administration. Vid godkänd och utförd reparation dras denna avgiften från den totala kostnaden för servicearbetet.


Batterier - Vilka batterier använder vi?

Vi använder endast högkvalitativa batterier från ledande tillverkare som Maxell, Seizaken, Energizer och Renata. Det är knappcellsbatterier och de kallas också silveroxid-batterier. Vi har 1års garanti på alla batterier och livslängden på de batterier vi jobbar med, är över 2 år.

Armband - Vilka armband använder vi?

Alla våra armband är tillverkade i äkta läder med snygg design. Länkar som vi erbjuder är gjorda av rostfritt stål, av bästa kvalitet.
Vill du byta ett armband eller länk kan vi göra det och välja ett som passar din klocka. Vi kommer då att skicka dig bilder på armband som passar din klocka så du kan välja ett som du tycker mest om.

Faktura – När ska jag betala min faktura?

Vid beställning betalar du en administrationsavgift på 150kr. Om du har beställt Service Kostnadsförslag får du ett prisförslag när vår urmakare har undersökt din klocka. Prisförslag ges alltid om kostnaden för reparation överstiger 500:- per klocka. När din klocka är klar får du en faktura för den totala kostnaden minus administrationsavgift som du redan har betalat. Du betalar till BG 5415-7946. Vänligen ange ditt ordernummer och ditt namn i meddelandefältet vid betalningen. Efter att vi har registrerat betalningen från dig i vårt system sänder vi din klocka tillbaka till dig.