/
Service - Hur beställer och betalar jag för servicen?
För att beställa service för ditt
armbandsur, vänligen följ instruktionerna nedan:
1. Fyll i
beställningsformulär och betala in 100 kr för administration.
Betalningen gör att din beställning aktiveras och kostnaden (100
kr) dras av från din faktura vid slutbetalningen av servicen.
Invänta brev med fraktsedel från oss.
Swish nummer 123 166 11
15
Ange ditt namn och efternamn vid
betalning
2. När vi har mottagit din beställning skickar vi dig
en kartong med fraktsedel. Vanligt brev lämnar du i närmsta
brevlåda, rekommenderat brev lämnar du hos ditt postombud och får
då ett kvitto på försändelsen.
3. När du väljer Service -
Kostnadsförslag får du alltid en offert när kostnaden överstiger
500 kr. Därefter kan du välja att få din klocka lagad eller så
skickar vi tillbaka den, till dig. Vi förbehåller oss rätten att
behålla avgiften för administration (150kr). Om kostnaden för
reparation understiger minimibeloppet åtgärds den utan
kostnadsförslag. För annan service får du en faktura direkt efter
att vår urmakare har undersökt din klocka.
4. Du bekräftar
service via epost.
5. När ditt armbandsur är klart får du
servicerapport och faktura via epost och vi skickar hem din klocka
servad och klar, inom 2-3 arbetsdagar efter mottagen betalning.
Frakt - Vilket fraktalternativ ska jag välja?
Väljer du att skicka fraktfritt kommer din försändelse att levereras både till oss och hem till dig som ett Vanligt Brev, vilket varken är spårbart eller försäkrat. Beställer du däremot Rekommenderat Brev, så kommer din klocka att skickas med kvitto och är spårbart och försäkrat under både tur och retur försändelsen. Rek kostar 250 kr, tur och retur ingår i priset.
Flera klockor - Hur ska jag beställa service för flera armbandsur?
Du väljer det Servicealternativ som
passar dig bäst. I beställningsformuläret fyller du i hur många
klockor din beställning gäller, i meddelandefältet beskriver du
vilken sorts reparation varje klocka behöver, t ex. Klocka 1/rött
damarmbandsur, Märke: byte av batteri och glas, klocka 2/herrur
guldklocka, Märke: byte av glas och stift...
Vill du få en offert på kostnaden före reparationen ska du beställa Service Kostnadsförslag eller skriva detta i meddelandefältet.
Återsänding - När blir min klocka skickad tillbaka till mig?
För enklare reparationer eller
batteribyten så blir jobbet klart på 1-2 arbetsdagar. Är det mer
komplicerad service som beställningen omfattar, eller om specifika
delar behövs, som vi behöver skicka efter, kan det ta längre
tid.
Arbetstiden är naturligtvis beräknad från den dagen vi har mottagit ditt paket till vår verkstad och vi meddelar dig alltid om vi ser att specifika delar behöver specialbeställas och det därför tar längre tid eller blir en extra kostnad.
Typer av klockor - Vilka klockor kan jag skicka in?
Vi jobbar med alla typer av klockor men skicka kan du endast armbandsur eller fickur.
Du kan beställa service på fler än en klocka per order. Skriv gärna hur många klockor vill du skicka och klockmärke.
Lämna gärna stora ur hos oss på plats.
Priser
Batteribyte på vanliga klockor 200 kr
Batteribyte på guldklockor 250 kr
Stift 150 kr
Armband
från 350 kr
Stållänk från 350 kr
Glasbyte från 380 kr
Små
reparationer: Index, Siffror, Visarna, Länk, Lås m.m. från 200 kr
Du kan alltid skicka din klocka till
oss för undersökning för att få ett kostnadsförslag.
Om
du väljer att inte laga din klocka skickar vi den tillbaka till dig
och förbehåller oss rätten att behålla avgiften för
administration. Vid godkänd och utförd reparation dras denna
avgiften från den totala kostnaden för servicearbetet.
Batterier - Vilka batterier använder vi?
Vi använder endast högkvalitativa
batterier från ledande tillverkare som Maxell, Seizaken, Energizer
och Renata. Det är knappcellsbatterier och de kallas också
silveroxid-batterier. Vi har 1års garanti på alla batterier och livslängden på de batterier vi jobbar med, är över 2 år.
Armband - Vilka armband använder vi?
Alla våra armband är tillverkade i
äkta läder med snygg design. Länkar som vi erbjuder är gjorda av
rostfritt stål, av bästa kvalitet.
Vill du byta ett armband
eller länk kan vi göra det och välja ett som passar din klocka. Vi
kommer då att skicka dig bilder på armband som passar din klocka så
du kan välja ett som du tycker mest om.
Faktura – När ska jag betala min faktura?
Vid beställning betalar du en
administrationsavgift på 150kr. Om du har beställt Service
Kostnadsförslag får du ett prisförslag när vår urmakare har
undersökt din klocka. Prisförslag ges alltid om kostnaden för
reparation överstiger 500:- per klocka. När din klocka är klar får
du en faktura för den totala kostnaden minus administrationsavgift
som du redan har betalat. Du betalar till BG 5415-7946. Vänligen
ange ditt ordernummer och ditt namn i meddelandefältet vid
betalningen. Efter att vi har registrerat betalningen från dig i
vårt system sänder vi din klocka tillbaka till dig.